
Кафедра інформатики та соціально-гуманітарних дисциплін
Історія кафедри
Кафедра "Інформаційних технологій" утворена в 1997 році і є провідною на факультеті інформаційних технологій.
Вона готує фахівців напряму комп'ютерні науки за спеціальністю:
- 122 - комп'ютерні науки
- 121 - Інженерія програмного забезпечення
- 125 - Кібербезпека
Фахівці цього напряму можуть працювати:
- системними аналітиками;
- прикладними програмістами;
- розробниками та адміністраторами баз даних;
- тестувальниками програмного забезпечення;
- керівниками інформаційних служб організацій і підприємств.
Кафедра також забезпечує загальнотехнічниу підготовку фахівців економічного спрямування та забезпечує функціонування комп'ютерної мережі університету.
Кафедра обслуговує:
- локальну комп'ютерну мережу університету, яка включає три комп'ютерні аудиторії та комп'ютери адміністративної частини (всього понад 50 комп'ютерів);
- лабораторію фізики;
- лабораторію мікропроцесорної техніки та обробки цифрових сигналів;
- Internet-шлюз і Web-сервер університету.
У 2003 році проведено перший випуск фахівців у галузі інформаційних технологій.
Стратегічні напрями роботи кафедри
- вироблення навичок ефективного використання комп'ютерної техніки та інформаційних ресурсів, у господарській діяльності підприємств і організацій регіону економічними суб'єктами;
- розвиток у студентів вміння використовувати комп'ютерну техніку в практичній діяльності, контролю за веденням цієї діяльності та прийняття управлінських рішень з використанням комп'ютерної техніки для отримання максимального економічного ефекту;
- викладання студентам кафедри сучасних технологій проектування, створення та супроводження інформаційних систем, адаптованих до сучасних умов, що є запорукою розвитку та ефективної діяльності підприємств усіх форм власності.
Особливістю підготовки фахівців на кафедрі є її практичний напрям, який включає:
- максимально можливе застосування в навчальному процесі сучасних інформаційних технологій;
- раннє залучення студентів до виконання практичних розробок з реальним впровадженням;
- тісний взаємозв'язок між студентами різних курсів та спеціальностей, яка включає взаємне рецензування, консультації, тестування та оцінювання робіт;
- орієнтацію на сучасні стандарти і технології в галузі інформатики. Зокрема на міжнародні стандарти ISO / IEEE, IDEF, UML і рекомендації Computing Curricula 2001: Computer Science;
- розвиток навичок самостійного оволодіння новими програмними системами та мовами програмування;
Науково-дослідні напрями
Наукова робота на кафедрі проводиться за напрямами:
- Ергатичні та інтелектуальні системи тестового контролю (включаючи і системи дистанційного навчання);
- Сплайн-методи обробки інформації;
- Проектування комп'ютерних мереж та методів захисту інформації;
- Проектування баз даних та баз знань;.
Науково-дослідна робота
Основною метою організаційної та науково-дослідної роботи кафедри є забезпечення процесу навчання, який відповідає вимогам Державних стандартів вищої освіти і потребам регіональної економіки, впровадження прогресивних форм, методів та технологій навчання, які дозволяють якісно здійснювати освітній процес з оптимальними витратами матеріальних, фінансових коштів та інтелектуальних ресурсів навчання.
Викладачі кафедри працюють над написанням і публікаціями наукових праць у галузі інформаційних технологій і моделювання економічних процесів.
Науково-дослідна робота співробітників кафедри ведеться за різними темами.
Науково-методична література
Іншим важливий напрямом навчально-методичної роботи - є наповнення навчального процесу навчально-методичними матеріалами, які забезпечують ефективність роботи студентів та викладачів. Крім цього в останні роки дуже велика увага приділяється новим формам подання навчально-методичних матеріалів і новим їх видів. Так, комп'ютеризація навчального процесу та розширення використання інтернет-технологій надало сприяння впровадженню публікації навчально-методичних матеріалів (посібників, конспектів лекцій і т.д.) на електронних носіях інформації, створення спеціальних видів електронних підручників, навчальних і контролюючих програм. Істотно зріс обсяг навчально-методичної роботи, пов'язаної зі створенням інформаційних баз даних і розробкою комп'ютерних програм для вирішення професійних завдань. Все більш широке застосування в навчальному процесі знаходить такий метод контролю знань як тестування, що застосовується в традиційній формі з використанням комп'ютерної техніки. Розробка тестових завдань, їх статистична оцінка та атестація становлять великий обсяг навчально-методичної роботи викладацького колективу кафедри.
Рекомендуємо відвідати електронну бібліотеку Європейського Університету, де розміщені наші навчально-методичні розробки з дисциплін інформаційного напряму.